Πέμπτη, 13 Ιανουαρίου 2011

Νταβατζιλίκη με τις πλάτες του κράτους.

Θα ήθελα να θίξω το θέμα της ΑΕΠΙ που πιστεύω είναι από τα πιο "νταβατζίδικα" εισπρακτικά χαράτσια που πληρώνουν οι επαγγελματίες σε μια ιδιωτική εταιρία με τις "ευλογίες" του κράτους.
Είναι παράνομοι, παράλογοι και εντελώς ΑΥΘΑΙΡΕΤΟΙ οι τρόποι και οι λόγοι που απαιτεί να εισπράττει χρήματα. Ας τα πάρουμε από την αρχή..
- Για τα «πνευματικά δικαιώματα»: Κατ’ αρχήν θεωρώ ότι δεν μπορεί να υφίσταται ο όρος πνευματικά δικαιώματα για λόγους εισπρακτικούς. Γιατί κάποιος που έχει δημιουργήσει κάτι μπορεί να απαιτεί να πληρώνεται ισοβίως (ή.. και οι συγγενείς του), όταν θεωρητικά κάποιος το...
χρησιμοποιήσει για να κάνει κάποια δουλειά που του αποφέρει κάποιο κέρδος? Τα πάντα γύρω μας είναι αποτέλεσμα την ανθρώπινης νόησης και άρα δημιουργία κάποιου ή κάποιων, π.χ. το πουκάμισο που φοράμε, το τραπέζι, το ποτήρι κτλ. Δηλαδή ΟΛΟΙ αυτοί που έχουν δημιουργήσει κάτι το οποίο χρησιμοποιούμε σε χώρους που μας αποφέρουν κάποιο κέρδος, πρέπει να ζητάνε «πνευματικά δικαιώματα»? Ας πούμε σε ένα καφέ, ο μαραγκός να ζητήσει ποσοστά για τα τραπεζάκια του, η βιοτεχνία ενδυμάτων για το πουκάμισο του σερβιτόρου.. κτλ.? Δημιουργοί είναι δηλαδή μόνο οι ..τραγουδιστές? Δεν λέω καλλιτέχνες γιατί όσοι ασπάζονται απόψεις περί «πνευματικών δικαιωμάτων» και ποσοστών θα πρέπει να λέγονται ΕΜΠΟΡΟΙ μουσικής ή οτιδήποτε άλλο και όχι καλλιτέχνες. Αυτό που πρέπει να είναι φυσικά αποδεκτό είναι η πνευματική αναγνώριση της δημιουργίας κάποιου. Τα … κέρδη ανήκουν αλλού.
- Η ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ της ΑΕΠΙ:. Η ΑΕΠΙ είναι μια ιδιωτική ΑΕ που έχει εγγεγραμμένα μέλη της κάποιους μουσικούς, τραγουδιστές, ή δισκογραφικές. ΟΧΙ ΟΜΩΣ ΟΛΟΥΣ.!! Αυτοί λοιπόν μέσω των αετονύχηδων της ΑΕΠΙ ζητάνε δικαιώματα εκ μέρους ΟΛΟΥ του μουσικού.. σύμπαντος. Επίσης επειδή και οι ίδιοι γνωρίζουν ότι δεν κατέχουν σε καμία περίπτωση όλο τον όγκο της μουσικής (μάλλον το αντίθετο συμβαίνει), δεν έχουν ανακοινώσει ΠΟΤΕ (!) την λίστα των μελών τους, ώστε να έχεις το δικαίωμα να μην παίξεις τα τραγούδια τους αν δεν επιθυμείς να τους πληρώνεις καθώς επίσης να δεις αν ούτος η άλλως δεν τους παίζεις.
Άλλη μια ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ είναι ότι σου ζητάνε να τους ΠΡΟΠΛΗΡΩΣΕΙΣ στην αρχή της χρονιάς για την μουσική που ΘΑ παίξεις για να σου δώσουν την .. «άδειά» τους θεωρώντας φυσικά ότι ΘΑ παίξεις την δικιά τους μουσική.
Τρομερή ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ επίσης ο… τιμοκατάλογός τους. Βάσει… ποιας μονάδας μέτρησης έχει δημιουργηθεί? Ποιος μπορεί και μετρά το.. «πνευματικό δικαίωμα» με ευρώ ανα τετραγωνικό και με ποια βάση? (από αυτό βέβαια φαίνεται και η.. αστειότητα περί «πνευματικών δικαιωμάτων») Δεν θα έπρεπε να υπάρχει συχνότητα και ποσότητα? Δηλαδή πληρώνονται το ίδιο είτε κάποιος παίξει ένα τραγούδι τους είτε παίξει εκατό? Όλη τη μέρα ή μόνο το βράδυ?
Η ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ του ΚΡΑΤΟΥΣ:. Το Ελληνικό κράτος φυσικά είναι ο «προστάτης» αυτής της ιδιωτικής εταιρίας συμβάλλοντας τα μέγιστα στην διευκόλυνση της είσπραξης των αυθαίρετων και παράνομων συνεπώς εσόδων της.
Η μεγαλύτερη διευκόλυνση που της παρέχει είναι μέσω των Δήμων η ΑΥΘΑΙΡΕΤΗ απαίτηση απόδειξης πληρωμής τιμολογίου της ΑΕΠΙ για να σου εκδώσει ο Δήμος «άδεια χρήσης μουσικών οργάνων». Δηλαδή το κράτος, προκειμένου να σου εκδώσει μια επίσημη κρατική άδεια απαιτεί να έχεις πληρώσει έναν ιδιώτη!! Από πού κι ως που το κράτος αναλαμβάνει χρέη ελεγκτή εκ μέρους μια ιδιωτικής εισπρακτικής εταιρίας και σου ζητάει να προσκομίσεις το τιμολόγιο της. Και ΠΟΙΟΣ ΝΟΜΟΣ το επιβάλει αυτό στους Δήμους?? Υπάρχει? Αν υπάρχει ας μας τον πει κάποιος (εγώ πάντως δεν βρήκα τίποτα).
Εν κατακλείδι, αυτή η ιδιωτική εταιρία που συστάθηκε από κάποιους (να μην τους πω.. λαμόγια), μαζί με λίγους εμπόρους μουσικής (να μην τους πω.. «καλλιτέχνες») και ορισμένες δισκογραφικές (που πλέον κατάντησαν να πουλάνε cd μόνο μέσω .. εφημερίδων) και λειτουργεί ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ, είναι δημιούργημα της ανυπαρξίας και ανικανότητας του κράτους (για ακόμα μια φορά) προκειμένου να συστήσει ένα δημόσιο φορέα «πνευματικών δικαιωμάτων» (αν ποτέ... υπάρξουν).
(*) Καλώ οποιονδήποτε Δημοτικό "υπεύθυνο" να ανακοινώσει το νόμο που αναγράφεται αυτή η απαίτηση (περι ένδειξης τιμολογίου ΑΕΠΙ για εκδοση άδειας μουσικών οργάνων), καθώς και την ΑΕΠΙ να ανακοινώσει επιτέλους την λίστα με τα "δικαιώματα" που κατέχει όπως και την βάση με την οποία δημιουργήθηκε ο "τιμοκατάλογός" της.
«Πνευματική ιδιοκτησία: Ένα λάθος επίθετο για ένα λάθος ουσιαστικό.» - Harlan Cleveland

25 σχόλια:

hackaday είπε...

Έτσι, έτσι... Συμφωνώ και επαυξάνω.

Ανώνυμος είπε...

Παιδιά, το metalzone ξαναέβαλε ραδιόφωνο. Ξερει κανείς τι έγινε τελικά με την ΑΕΠΙ? Πλήρωσε ή βρήκε τρόπο?

Ανώνυμος είπε...

Το πρόβλημα όμως δεν είναι μόνο στην ΑΕΠΙ, γιατί μεγάλοι καλλιτέχνες (συγκεκριμένα ο Γ.Νταλάρας) έφτιαξαν μια αντίστοιχη κατάσταση που την ονόμασαν "Απόλλωνας" και ζητάει πληρωμή για τους ερμηνευτές. Δεν είναι αναγνωρισμένη από το κράτος, είναι δηλαδή παράνομη, αλλά αν δεν πληρώσει η εκάστοτε επιχείρηση αποστέλλουν συνεχόμενα εξώδικα, καταφεύγουν στα δικαστήρια & προκαλλούν ένα παραπάνω έξοδο στις επιχειρήσεις. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καταδικαστική απόφαση για τις πράξεις του "Απόλλωνα" & κανείς δεν φαίνεται να ασχολείται σοβαρά με το θέμα.
Πρέπει να υπάρχει μια χρηματική αναγνώριση στους στιχουργούς-συνθέτες για το όποιο έργο τους, αλλά με κάποιο μέτρο. Το να απαιτούν όμως οι ερμηνευτές εξτρά χρήματα και "πνευματικά δικαιώματα" είναι πραγματικά ... ελληνικό φαινόμενο !!

Davacı είπε...

Δεν θα το διαβάσω το άρθρο, αν δεν διορθωθεί η ανορθογραφία που βγάζει μάτι.
Τι είναι κύριοι αυτή η..."Νταβατζιλίκη";

Όσο για τον ΑΠΟΛΛΩΝΑ για τσεκάρετέ το. Δεν νομίζω να τον έκανε ο Νταλάρας. Υπάρχουν και άλλοι φαγανοί στο χώρο.

Ανώνυμος είπε...

καλησπέρα παιδια,
είμαι ξενοδόχος και κάθε χρόνο πρέπει να πληρώνω ΑΕΠΙ για τις τηλεοράσεις του ξενοδοχείου. Όχι μόνο αυτες που βρίσκονται σε κοινό χώρο αλλά και τις υπόλοιπες εντός δωματίων. Ακουσα σε μια συζήτηση οτι υπάρχει νόμος ο οποίος δεν επιτρέπει να εισπράξει η ΑΕΠΙ ποσά για ραδιόφωνα και τηλεοράσεις εντός δωματίων. θέλω να ρωτήσω εαν ισχύει κατι τέτοιο και εαν γνωρίζετε που μπορώ να βρω link για το συγκεκριμένο άρθρο ώστε να τους το τρίψω στην μούρη την επόμενη φορά που θα έρθουν για είσπραξη. Δεν θέλω να τους δώσω ούτε δεκάρα τσακιστή... ΥΓ: έψαξα στο διαδίκτυο αλλά δυστυχώς δεν έχω καταφέρει να βρώ κάτι ανάλογο...

Ανώνυμος είπε...

Την επόμενη φορά που θα θα θελήσετε να ανεβάσετε ένα άρθρο, ή ένα σχόλιο, φροντίστε να ενημερωθείτε πρώτα.
Ο νόμος που αναφέρει όλα αυτά για τα οποία αμφιβάλεις είναι ο 2121/1993. Ο ίδιος νόμος προβλέπει κυρώσεις και ποινές για τους επίδοξους παραβάτες του.Ο ίδιος νόμος επίσης αναφέρει και δικαιώνει την "Απόλλων-GRAMO-Ερατώ" ως νόμιμη εταιρεία προστασίας των συγγενικών δικαιωμάτων (δεν είναι τα δικαιώματα των συγγενών, ψάξε να μάθεις).
Όσο για τον τιμοκατάλογο, αποτελεί προϊόν διεθνούς συνεργασίας νομικών και οικονομικών επιτροπών της CISAC (Παγκόσμια Συνομοσπονδία Εταιρειών Συγγραφέων-Συνθετών) και διαμορφώνεται ανάλογα με τα δεδομένα της κάθε χώρας, γι'αυτό και στην Ελλάδα είναι πολύ πιο φθηνά από οπουδήποτε αλλού.
Όσον αφορά τα ξενοδοχεία και τα δωμάτιά τους, υπάρχει σχετική απόφαση από τον Άρειο Πάγο (ΑΠ 135/83, 61/81) και του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου (7/12/06 SGAE vs Rafael Hotels υπόθεση C306/05) τις οποίες μπορεί να αναζητήσει και να βρεί όποιος ενδιαφέρεται και θέλει να θεωρείται ενημερωμένος και σοβαρός επιχειρηματίας-ιδιοκτήτης καταστήματος.
Τέλος, είναι αδύνατο να αναρτηθεί και να δημοσιευτεί κατάλογος με τα μέλη και τα έργα αυτών για 2 πολύ απλούς λόγους : 1) τεράστιος όγκος πληροφοριών (πάνω από 3.000.000 δημιουργοί, 90.000.000 τίτλοι έργων και 200.000 δισκογραφικές εταιρείες παγκοσμίως) και 2)λόγω της συνεχούς ανανέωσης αυτών των δεδομένων, η οποιαδήποτε λίστα είναι ελλιπής και λανθασμένη διότι την αμέσως επόμενη στιγμή έχουν προστεθεί και άλλα έργα-τραγούδια.
Η Ελλάδα είναι από τις τελευταίες χώρες που άρχισε να εφαρμόζεται αυτό το μέτρο. Δεν είναι ούτε ιδέα ούτε κατασκεύασμα δικό μας αλλά απαίτηση του Δυτικού Κόσμου, μιας και αυτοί κερδίζουν τα περισσότερα.
Συγκριτικά με τα υπόλοιπα έξοδα των καταστημάτων μας, η ΑΕΠΙ είναι ελάχιστο έξοδο. Καλό θα είναι να συμμορφωθούμε και να αποδεχτούμε τις υποχρεώσεις μας απέναντι στα καταστήματά μας και στις απαιτήσεις τους και να ψάξουμε αλλού να βρούμε τι φταίει...
Επιχειρηματίας είμαι κι εγώ και με πονάει η ΑΕΠΙ αλλά έχω ενημερωθεί και ξέρω ότι πρέπει να πληρώνουμε, γιατί... ο σεβασμός στα πνευματικά είναι πολιτισμός... εκτός αν θέλουμε να είμαστε απολίτιστοι.-

Μιχαλης είπε...

Ειμαι δημοσιογραφος και κανω ενα θεμα για την ΑΕΠΙ. Αν μπορειτε επικοινωνηστε μαζι μου στο samugreek1@yahoo.gr

Aepi-Free είπε...

Pantos arketi kali doulia, Organoseto kai se katigories gia na mporoume na vriskoume pio efkola kapia pragmata, kai ise OK!

Ανώνυμος είπε...

Pw pw apisteuto... Ellada h xwra tou politismou.... xaxaxa!!! kseftylaaaaaa... to mono pou mporw na pw se olous sas einai NTROPHHHHHHH!!!!! ntroph giati atoma san esas katestrepsan thn xwra... Re poios sas eipe oti h mousikh pou kanw spiti mou sas thn dinw tzampa;; pou to akousate auto;; kserete oti oloi autoi h dhmosiografides tou kwlou plhrwnonte adra gia na ta grafoun auta kai na paraplanoun ton kosmo, giati apo pisw paizonte ekatommuria pou kapoia lamogia theloun na fan;; poios eisai esy kurie pou sto ksenodoxeio sou tha paizeis thn mousikh mou pros diaskedash tou kosmou;; me rwthses;; sou eipe kanenas oti sou epitrepw; kserete ti tha pei dikaiwmata; kserete posoi xiliades anthrwpoi pera ap tis firmes pou vlepete sthn thleorash zoun apo auto; kserete poses oikogeneies tha meinoun sto dromo an kopoun ta pneumatika dikaiwmata.. den ntrepeste ligo axristoi oloi na pezete me ton kopo kjai ton udrwta ton anthrwpwn pou spoudazoun 20 xronia kai mono gia na ftasoun sto epipedo na mpainete eseis sto intrnet na katebazete averta tragoudia kai na kanete ton xavale sas klevontas ton kopo kai ton udrwta mas...? ntrepomai gia logariasmo sas.. ntroph sas... partakides oloi kseftulismenoi.. ntroph sas.. akou ekei, ntavatzilikh.. h aepi einai o ntavatzhs re, h eseis pou mou klevete to merokamato.. ta diavazoun kai h AEPI tou ekswterikou kai mas koroideuoun.. poios dalaras udrise ton appolwna, ti lete oloi asxetoi, rompotakia thlekateuthinomena pou sas ekmetaleuonte gia na piezoun katastaseis ki apo pisw na xtizoun viles kai na mas pernoun to pswmi kai ton oidrwta.. a re ellhna lamogio.. trizoun ta kokkala ton progonwn mas pou feran ton politismo.. akou ekei.. erxese mes to spiti mou klebeis thn douleia mou, kai me les kai ntabatzh; eiste aksioi tis moiras sas oloi.. na dw ti tha peite sta paiia sas otan megalwsoun kai tous paradwsete oti katestrameno emeine s auth thn xwra...

Kay είπε...

Να με συγχωρείς φίλε μου αλλά δε συμφωνώ καθόλου με αυτό που λές εδώ: "- Για τα «πνευματικά δικαιώματα»: Κατ’ αρχήν θεωρώ ότι δεν μπορεί να υφίσταται ο όρος πνευματικά δικαιώματα για λόγους εισπρακτικούς....."

Θα μπορούσα να σου γράψω μια αναλυτική παράγραφο που απλά θα σε κούραζε αλλά θα τα πώ συνοπτικά:

Α) 1 ΔΙΣΚΟΣ ΣΗΜΕΡΑ με ΜΙΞΗ ΣΕ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΣΤΟΥΝΤΙΟ, ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ ΟΡΓΑΝΩΝ, ΤΥΜΠΑΝΩΝ ΚΤΛ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΑΞΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: 2000 - 3000 ΕΥΡΩ
Β) ΕΞΟΔΑ MASTERING: 500 - 1000 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΔΙΣΚΟ 10 ΤΡΑΓΟΥΔΙΩΝ
Γ) ΕΞΟΔΑ ΚΟΠΗΣ ΠΟΥ ΠΛΕΟΝ ΒΑΡΥΝΟΥΝ ΤΟΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ: 1000 ΕΥΡΩ
Δ) ΕΞΟΔΑ ΒΑΣΙΚΗΣ ΠΡΟΩΩΘΗΣΗΣ (στον ΈΝΤΥΠΟ ΤΥΠΟ): 400 - 1000 ΕΥΡΩ.

Συμπέρασμα για να παράγω κάτι που εσύ θα κατεβάσεις τζάμπα από το Ίντερνετ εγώ έχω πληρώσει κοντά στα 5-6 χιλιάδες ευρώ - κοινώς έχω έξοδα ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ.

Καταρχάς θα σου πω ότι η στάση μου ως καλλιτέχνη είναι να προωωθώ τη μουσική μου ΔΩΡΕΑΝ αλλά ΓΙΑ ΑΤΟΜΙΚΗ ΧΡΗΣΗ. Στην περίπτωση ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ από ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΟ εμπορικό παράγοντα ή εταιρεία και όχι από κάποιο ΚΟΙΝΩΦΕΛΕΣ ΙΔΡΥΜΑ ή ΚΟΙΝΟΦΕΛΗ σκοπό κτλ 0 - όχι μόνο περιμένω να πληρωθώ ΑΛΛΑ ΑΠΑΙΤΩ ΝΑ ΠΛΗΡΩΘΩ για το ΠΡΟΙΟΝ το οποίο πέρα από "νοητικό" ιδρώτα είχε και σοβαρά οικονομικά έξοδα.

Το ότι δεν είναι μπλουζάκι ένα τραγούδι - το ότι δεν είναι χειροπιαστό δηλαδή να έχει γίνει από μαλλί προβάτου - δε σημαίνει ότι ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΞΟΔΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ και σήμερα με τους δίσκους να πηγαίνουν ΑΠΑΤΟΙ το μόνο ακόμα όρθιο που έχει μείνει και πληρωνόμαστε είναι η ΑΕΠΙ.

Η αλήθεια είναι ότι δεν μοιράζει τα χρήματα με δίκαιο τρόπο αφού οι περισσότεροι δημιουργοί παίρνουμε ΜΕΧΡΙ 1000 ευρώ για έναν ολόκληρο χρόνο, ενώ ελάχιστα άτομα (86 για το 2011) πήραν πάνω από 50.000 ευρώ ο καθένας.

Σε αυτό θα συμφωνήσω μαζί σου - στο ότι η πνευματική ιδιοκτήσια δεν πρέπει να πληρώνεται και ότι άμα δεν το κάνω στο τζάμπα δεν είμαι καλλιτέχνης αυτό είναι άκυρο και θα με βρείς απέναντι στη συλλογιστική σου.

Ας κατανοήσουμε ΟΛΟΙ πλέον στο ΕΛΛΑΝΤΑ ότι αν εμείς οι δημιουργοί ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΘΟΥΜΕ από κάπου (εφόσον ούτε και από τα λάιβ βγαίνουν λεφτά αφού όλοι σας προτιμάτε το DC και το VENUE), τότε ΚΑΝΕΙΣ δεν θα μπορεί να παράγει κάτι ΑΞΙΟ ακρόασης...

Εκτός φυσικά αν θεωρείται ότι και με μια κιθάρα γραμμένη στο pc είναι εντάξει...

Με εκτίμηση,
Kay Darens
The SchoolDrivers

Ανώνυμος είπε...

apisteuta asxeto to sxolio tou bloggerrrrrrr..... oti diabazoun distixos edo mesa sto diadiktio einai apo apelpismenous magazatores pou griniazoun mia zoi..gia tin dei to tebe to kratos tin aepi ktl ktl.... to epaizan istories k dn plironane k molis pigane sto dikastirio , tsoupppp partinnn.... KAI EPITELOUS RE PAIDIAAAAAAAAAAAAAAAA .. I AEPI EXI STO SITE TIS AUTOUS POU EKPROSOPEIII ME TA ONOMATA TOUSSS..... PSAXTE TO PRIN GRAPSETE BLAAKIES

Ανώνυμος είπε...

Το συγκεκριμένο μπλογκ γράφει ανακρίβειες αλλά για τους υπερασπιστές τις ΑΕΠΙ:

Η ΑΕΠΙ δεν λειτουργεί με διαφάνεια. Δεν ζητάει λίστες με τα τραγούδια που χρησιμοποιούν οι χρήστες και άρα διανέμει τα κέρδη της όπως θέλει.

Αυτό πρέπει να αλλάξει.

Για το αν είναι ιδιωτικός χώρος το δωμάτιο. Υπάρχει η απόφαση του Ε. δικαστηρίου. Επίσης υπάρχει εγκύκλιος του υπουργείου για άλλο θέμα (κάπνισμα) που αναφέρει ότι είναι ιδιωτικός χώρος.

Ελάτε τώρα το δωμάτιο είναι ιδιωτικός χώρος, μην τρελαθούμε. Απλά τα λεφτά είναι πολλά για να το παραδεχτούν ορισμένοι.

Ανώνυμος είπε...

re gamoto min trelathooo... einai polla na zitaei i aepi px 2 euro to domatio(to lei o timokatalogos) ton xrono??? plirono se kati sapakia kati 50euro tin imera domatia me miden paroxes...

Ανώνυμος είπε...

http://www.cosmo.gr/Epikairotita/Kosmos/Eidiseis/h-kinhmatografikh-sullhpsh-toy-idryth-toy-megaupload.1587051.html
gia deste auto kirioi tsampatzides
an einai dikaio na ploutizoun kapioi eis baros ton dimiourgon tote pao paso.. an einai na xrisimopoioun stin kathe epixeirisi tin mousiki mu kai ego tipota kai simfoneite me ayto tote allazo doulia.. pliris isopedosi xoris enoia pneumatos.

Ανώνυμος είπε...

Ρε ανώνυμε ποιος είπε να μη πληρώνουμε ΑΕΠΙ? Για την ιδιωτικότητα του δωματίου αναφερόμουν στην τηλεόραση. Έχουν σκάσει 5-6 διαφορετικές εταιρείες και ζητάνε δικαιώματα τώρα.

Ανώνυμος είπε...

den iparxoun 5 eteries... einai i aepi , i (gramo-apolon-erato) pu einai mia stin ousia...ara 2. kai eparxia dn stelnoun i deuteroi xreoseis , ektos k an exeis to hilton tis amaliadas... as sobareuthoume re magkes.... 14 euro tin kalokairni periodo gia mia epixeirisi me 10 enoikiazomena einai pola?? ego pio poloi to blepo ntabatziliki auto me tous tragudistes para me tous dimiourgous

Ανώνυμος είπε...

πολυ σκοτουρα με αυτην τηα ΑΕΠΙ βλεπω.νομος του κρατους κυριοι,δεν ειναι αστειο..στο εξωτερικο ειναι χειροτερα..η ελληνικη ΑΕΠΙ ειναι παναγια μπροστα τους...μαθετε να πληρωνετε την δημιουργια του αλλου , τζαμπατηδες// αλλιωσ υπαρχει και αλλη λυση.. να φυγετε να πατε αλλου, ΟΥΓΚΑΝΤΑ, ΓΚΑΝΑ, ΜΠΑΓΛΑΝΤΕΣ κτλ κτλ κτλ.. εκει ομως δεν εχει download λαμογια ε..

Ανώνυμος είπε...

http://www.koutipandoras.gr/?p=18567

panos1 είπε...

ΑΚΟΥΣΤΕ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΜΙΑ ΩΡΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΟΥΛΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ.ΕΡΧΕΤΑΙ ΕΝΑΣ ΚΥΡΙΟΣ ΣΤΟ ΜΑΓΑΖΙ ΜΟΥ ΚΑΙ ΜΟΥ ΖΗΤΑΕΙ 180 ΕΥΡΟ ΓΙΑ ΔΙΚΑΙΏΜΑΤΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΑΙΞΩ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΜΑΓΑΖΙ .ΟΚ ΤΟΥ ΛΕΩ.ΕΓΩ ΔΟΥΛΕΥΩ ΙΟΥΛΙΟ-ΑΥΓΟΥΣΤΟ-ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ.ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΩ ΜΟΝΟ Γ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΗΝΕΣ.ΠΑΡΑΛΟΓΟ?.ΟΧΙ ΛΕΕΙ ΑΥΤΟΣ.Η ΑΔΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΜΑΡΤΙΟ ΜΕΧΡΙ ΟΚΤΏΒΡΙΟ 180+ΦΠΑ.ΚΑΙ Μ ΑΡΧΗΖΕΙ.ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΝ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΚΑΙ ΜΟΝΟ 2 ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΣΑΝΕ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΣΤΉΡΙΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΕΦΕΤΕΙΟ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΤΕΤΕΙΑ ΑΠΕΙΛΗΤΙΚΆ...ΤΟΥ ΛΕΩ ΔΕΝ Μ ΕΧΕΙ ΕΛΕΓΞΕΙ ΠΟΤΕ Η ΑΣΤΗΝΟΜΙΑ ΓΙΑ ΑΔΕΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ,ΜΟΥ ΛΕΕΙ ,ΓΙΑΤΙ ΠΛΗΡΩΝΕΣ, ..ΦΕΤΟΣ ΘΑ ΣΕ ΕΛΕΓΞΕΙ !!!
ΥΓ. Η Α.Ε.Π.Ι. ΕΙΝΑΙ ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΔΗΜΟΣΙΟ.Η ΑΠΟΔΗΞΗ ΣΤΗΝ ΦΩΤΟ ΤΟ ΕΠΙΒΕΒΑΙΏΝΕΙ .ΑΣΧΕΤΑ ΠΟΥ ΣΥΣΤΉΝΟΝΤΑΙ ΣΑΝ ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ.ΕΠΙΣΗΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΙΔΙΟΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟΜΑ ΝΑ ΣΥΝΟΔΕΥΕΤΑΙ ΑΠΟ ΑΣΤΗΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΚΟΒΕΙ ΠΡΟΣΤΗΜΑ ΚΑΤΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ .ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΜΑΦΙΑ .ΚΑΙ ΕΓΩ ΕΝΑΣ ΑΠΛΟΣ ΜΑΓΑΖΑΤΟΡΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΟΚΥΨΩ ΣΤΟ ΝΤΑΒΑΤΖΙΛΙΚΙ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΩ ΟΤΙ ΜΟΥ ΖΗΤΑΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ..Ε ΟΧΙ .

Ανώνυμος είπε...

apo thn stigmh pou uparxei OPI(organismos pneumatikhs idioktisias) giati na uparxoun oi upoloipes etairies;

Ανώνυμος είπε...

Νομιζω καποια στιγμη πρεπει να αφηνουμε τα συνθηματα και να πηγαινουμε στην ουσια. Μου ειναι τελειως ξεκαθαρο, οτι πνευματικα δικαιωματα υπαρχουν και πρεπει να πληρωνονται. Δεν ειναι καθολου ξεκαθαρο, ότι τα πνευματικα δικαιωματα πρεπει να λειτουργουν σε καθεστως μονοπωλιακο με τελειως αδιαφανεις διαδικασιες και να εισπρατονται με τον τροπο που εισπρατονται. Η ΑΕΠΙ εχει πληγωσει κοσμο , οπως και οι αντιστοιχες GEMA κλπ. Το καθεστως του μονοπωλιου δεν υπαρχει πια. Εχουμε επιλογες για να παιζουμε την μουσικη μας οπως τις soundreef , jamendo κλπ. Ενημερωθειτε και προχωρειστε !

Ανώνυμος είπε...

διαφωνω παντελος με την πρακτικη εισπραξεις πνευματικων δικαιωματων.Και γιατι?
Ολοι γνωριζουμαι πως καποιοι προσφεραν ολοι τους τη ζωη στη δημιουργια της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ, που ακομα προσφερει στην ανθρωποτητα.Αλλα κανενας μα κανενας δεν εισπρατη πνευματικα δικαιωματα γι αυτο τον πολιτισμο.Κι εχεις τωρα τους υποτιθεμενους καλιτεχνες να ζητανε πνευματικα δικαιωματα γιατι λεει, ιδρωσαν να δημιουργησουν,ας γελασουμαι κατσαρα χα χα χα χα. Απο ποτε δοθηκε ενα τετοιο δικαιωμα σε αυτους (που στο κατω κατω δε γνωριζουμαι και το πνευματικο τους επιπεδο)και δεν εισπρατουν απο τους πνευματικους που πραγματικα προσφεραν........

Unknown είπε...

Γιαυτό το λόγο πουλάς τα cd σου, βλακάκι, και δεν τα χαρίζει. Όσο για το διαδίκτυο τα παράπονα σου σε αυτούς που επιτρέπουν στον κάθε χρήστη να κατεβάζει ότι θέλει.

monachos vassillis είπε...

Γιαυτό το λόγο πουλάς τα cd σου, βλακάκι, και δεν τα χαρίζει. Όσο για το διαδίκτυο τα παράπονα σου σε αυτούς που επιτρέπουν στον κάθε χρήστη να κατεβάζει ότι θέλει.

Kostas Kyriakakis είπε...

είδα τα σχόλια σήμερα και πραγματικά δεν ξέρω τι να πω...
Ασχολούμαι ως παραγωγός στο ραδιόφωνο από το 1990, τα τελευταία χρόνια οι εκπομπές αφορούν τον σκληρό ήχο. Στο Ελληνικό ραδιόφωνο υπάρχουν 2-3 εκπομπές και αυτές σε εναλλακτικούς σταθμούς που πλέον είναι 1-2, αποτέλεσμα του οράματος της ελεύθερης ραδιοφωνίας και της πολυφωνίας.

Έχω αναστήσει μπάντες από τις εκπομπές μου, έχω κάνει γνωστούς στο Ελληνικό κοινό συγκροτήματα που μπορεί να κυκλοφόρησαν 1 LP ή ακόμα και 1 single.
Πρέπει να πληρώσω και δικαιώματα από πάνω?

Όλα τα χρόνια έβλεπα καλλιτέχνες να περιφέρονται στους ραδιοφωνικούς σταθμούς και κυριολεκτικά να παρακαλάνε να παίζουν τα τραγούδια τους μήπως και ακουστούν.
Βέβαια όσοι έγιναν γνωστοί μετά το έπαιζαν φίρμες.

Τα πράγματα δεν είναι έτσι όπως τα λέτε φίλοι δημιουργοί.
Μπορώ να ακούσω το τραγούδι σας και να σας βρω μία παρόμοια αν όχι ίδια μελωδία που έχει γράψει πριν από εσάς κάποιος άλλος.

Σε ότι αφορά τα περίφημα πνευματικά δικαιώματα, αυτά να τα διεκδικήσετε από τις εταιρίες που παρακαλάτε να σας κυκλοφορήσουν το δισκάκι. Γιατί στις εταιρίες τα δικαιώματα τα δίνετε χωρίς καμία απαίτηση, ίσως, με ποσοστό 1% στην χονδρική τιμή του δίσκου.

Αυτό τιμολογείται!
το πνευματικό δικαίωμα αν έχετε πρόβλημα με το να σας παίζουν τα ραδιόφωνα ή τηλεοράσεις, να ζητήσετε αν έχετε τα άντερα να μην σας παίζουν.

και μετά?

θα το ακούτε εσείς και οι φίλοι σας το δημιούργημα σας.

Κανονικά αγαπητοί φίλοι καλλιτέχνες θα έπρεπε ή η εταιρία (που συμβαίνει) να πληρώνει για κάθε μετάδοση του τραγουδιού σας διότι αυτό είναι ΆΜΕΣΗ διαφήμιση.

Απόκλεισε μου τους Metallica, Iron Maiden, Judas Priest, Helloween και άλλα μεγάλα συγκροτήματα της σκηνής, έχω να παίζω χρόνια από ότι έχει κυκλοφορήσει από την δεκαετία του 80 μέχρι σήμερα, και πιστέψτε με ότι δε θα χάσει το ενδιαφέρον η εκπομπή επειδή μπορεί να μη μου επιτρέπεται να μεταδίδω συγκροτήματα της πρώτης γραμμής.

Σέβομαι το κομμάτι της δημιουργίας, θεωρώ ότι δεν υπάρχει παρθενογένεση στην μουσική ιδίως μετά από τόσα χρόνια που δημοσιοποιούνται οι δημιουργίες και οι εκτελέσεις.

Αν ρωτήσετε τον οποιοδήποτε μουσικό για τις επιρροές του, θα σας πουν σίγουρα ένα κάρο καλλιτέχνες απο τους οποίους έχουν θαυμασμό.
Δηλαδή εσύ φίλε μουσικέ που βγάζεις ένα δισκάκι, και το αποτέλεσμα των συνθέσεων είναι πιθανότατα από τις επιρροές σου, θα πρέπει με την σειρά σου να πληρώσεις δικαιώματα σε αυτούς που σε ενέπνευσαν να ασχοληθείς με την σύνθεση?

Αυτά είναι αστεία πράγματα, και ακόμα πιο αστεία όταν διαβάζω σε σχόλια δήθεν επιχειρήματα για το δικαίωμα στην πνευματικότητα!!!

Για να γίνει ένα τραγούδι δίσκος, υπάρχει μία σειρά εφευρετών που σου δίνουν αυτή την δυνατότητα...

Δηλαδή εσύ που φτιάχνεις μία σύνθεση έχεις απαίτηση σε κάθε play να σε πληρώνουν (μου θυμίζει jukebox) αλλά εκείνοι που έκαναν τις εφευρέσεις για να έχεις εσύ την δυνατότητα αυτή δεν χρήζουν παρόμοια απαίτηση.

Υπάρχουν ηχολήπτες, παραγωγοί, που σε πολλές περιπτώσεις συμβάλουν καταλυτικά στο τελικό αποτέλεσμα οι οποίοι δεν αξιώνουν πνευματικό δικαίωμα.

Και τώρα θα μου πείτε ότι αυτοί πληρώνονται για τις υπηρεσίες τους, και οι εφευρέτες πληρώθηκαν για την πατέντα που πούλησαν...

και εσείς πρέπει να βρείτε τον ίδιο τρόπο. Αντί να γλύφεται τις εταιρίες τα κανάλια και ραδιόφωνα να σας παίζουν, εξηγηθείτε ότι μόνο επί χρήμασι θα έχουν τέτοιο δικαίωμα...
αλλά ξέρετε πολύ καλά ότι θα σας γράψουν κανονικά και ακόμα και αν έχετε γίνει φίρμα, και σε λιγότερο από 1 μήνα θα σας έχει ξεχάσει ο κόσμος.

Συνέλθετε γιατί αν υπήρχε οργανωμένο δίκτυο στα ΜΜΕ, θα έπρεπε να απαιτούν χρήματα για να σας παίζουν, και σε αυτή την περίπτωση όποιος τα έχει θα ακούγεται...

Γιατί το επαναλαμβάνω η μετάδοση ενός τραγουδιού ακόμα και από ένα ταπεινό ιντερνετικό ραδιόφωνο ωφελεί τους μουσικούς και όχι τον φτωχοδιάβολο που από λόξα έχει ανοίξει ένα web radio και να τον ακούνε το πολύ 10-20 άτομα.